Q8 electric Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes voor en
bestellingen van de Q8 electric Diensten van KPB.
Deze Algemene Voorwaarden vormen, samen met het Registratieformulier, de
Aanvraagbevestiging, de Deelnamebevestiging en de eventuele Bijzondere
Voorwaarden, de volledige overeenkomst tussen Partijen met betrekking tot
de levering van de Q8 electric Diensten. De Overeenkomst vervangt alle
voorgaande schriftelijke en mondelinge mededelingen, afspraken en
overeenkomsten hieromtrent. In geval van een conflict tussen deze Algemene
Voorwaarden en de Bijzondere Voorwaarden, hebben deze Algemene Voorwaarden
voorrang tenzij anders bepaald met uitdrukkelijke verwijzing naar het
artikel van deze Algemene Voorwaarden waarvan wordt afgeweken.
Indien de Partijen reeds een Q8 Liberty overeenkomst hebben afgesloten, dan
gelden deze voorwaarden als Bijzondere Voorwaarden (zoals gedefinieerd in
de Algemene Voorwaarden voor Q8 Liberty Cards) binnen Q8 Liberty met
betrekking tot het voorwerp van deze Algemene Voorwaarden. In geval van een
conflict tussen de Algemene Voorwaarden voor Q8 Liberty Cards en deze
Algemene Voorwaarden, prevaleren de Algemene Voorwaarden voor Q8 Liberty
Cards tenzij hierna anders bepaald met verwijzing naar het artikel van de
Algemene Voorwaarden voor Q8 Liberty Cards waarvan wordt afgeweken.
Door het aankruisen van het selectievakje tot kennisname en aanvaarding van
deze Algemene Voorwaarden in de Q8 electric App en/of in het
Registratieformulier, bevestigt de Deelnemer uitdrukkelijk de Algemene
Voorwaarden te hebben gelezen, begrepen en aanvaard. Deze aanvaarding
impliceert tevens dat de Deelnemer volledig verzaakt aan de eventuele
toepassing van zijn eigen algemene voorwaarden of bijzondere voorwaarden.
Onverminderd artikel 16 (Wijzigingen), kan de Overeenkomst enkel mits
akkoord van beide Partijen schriftelijk worden gewijzigd.
In deze Algemene Voorwaarden zijn omkaderde bepalingen die voorafgegaan
worden door het letterwoord "B2B" enkel toepasselijk op Overeenkomsten
gesloten met ondernemingen in de zin van artikel I.1,1° van het
wetboek van economisch recht. Bepalingen die voorafgegaan worden door het
letterwoord "B2C" zijn enkel toepasselijk op Overeenkomsten gesloten met
consumenten in de zin van artikel I.1,2° van het wetboek van
economisch recht. Andere bepalingen opgenomen in deze Algemene Voorwaarden
zijn zowel op ondernemingen als op consumenten in de zin van het wetboek
van economisch recht van toepassing.
1. Definities
In de Overeenkomst hebben met hoofdletter geschreven begrippen de betekenis
zoals hieronder aangegeven behoudens wanneer uit de context van een
specifieke bepaling ontegensprekelijk blijkt dat deze betekenis in deze
bepaling niet toepasselijk is:
"Aanvraagbevestiging":
|
de door KPB gestuurde ontvangstbevestiging van de aanvraag
waarbij een gefinaliseerd aanvraagformulier wordt
verschaft, ingevuld met de gekozen specificaties, eventueel
toepasselijke kortingen en dewelke dient te worden
bevestigd door te klikken op de erin voorziene link;
|
"Addendum Gegevensverwerking":
|
het addendum waarnaar verwezen wordt in onderstaand artikel
15 en dat aangehecht is aan deze Algemene Voorwaarden. Dit
addendum maakt integraal deel uit van de Overeenkomst en
beschrijft de gegevensverwerkingsverplichtingen van KPB in
haar rol van verwerkingsverantwoordelijke van beperkte
persoonsgegevens overeenkomstig de Europese Algemene
Verordening Gegevensbescherming of AVG;
|
"Administratiedienst"
|
de dienst die bestaat uit het verlenen van administratieve
ondersteuning aan de B2B-klant (werkgever) door KPB in het
kader van Q8 electric diensten, zoals verder omschreven in
artikel 7;
|
"Algemene Voorwaarden":
|
dit document getiteld "Q8 electric Algemene Voorwaarden" en
het aangehecht Addendum Gegevensverwerking;
|
"Bijzondere Voorwaarden":
|
de bijkomende, aanvullende of afwijkende voorwaarden die
tussen Partijen schriftelijk worden ondertekend en deel
uitmaken van de Overeenkomst;
|
"Consumers":
|
Consumenten in de zin van artikel I.1,2° van het
wetboek van economisch recht;
|
"Deelnamebevestiging":
|
de schriftelijke bevestiging door KPB van de aanvaarding
door KPB van de Aanvraagbevestiging of de registratie van
de Deelnemer in de Q8 electric App;
|
"Deelnemer":
|
de natuurlijke persoon ouder dan 18 jaar of rechtspersoon
die met KPB de Overeenkomst sluit;
|
"Documentatie":
|
online en/of papieren informatie die op regelmatige basis
door KPB ter beschikking wordt gesteld aan de Deelnemers
en/of Kaarthouders voor vrije consultatie door de
Deelnemers en/of Kaarthouders, en die o.a. meer informatie
bevat omtrent de aanvraag en het gebruik van de Q8 electric
Kaart door de Deelnemers en/of Kaarthouders;
|
"E-factuur":
|
een factuur die wordt verstrekt en verzonden in
elektronisch formaat zoals bepaald door KPB;
|
"E-facturatie":
|
het verstrekken van een E-factuur via elektronische weg;
|
"Gebruikersnaam":
|
de identificatiecode van een Kaarthouder of Deelnemer om
gebruik te maken van het Platform of de Q8 electric App;
|
"Imprevisie":
|
een normaal en redelijkerwijs onvoorzienbare handeling of
gebeurtenis, die niet aan de fout van één van de
partijen is toe te rekenen, en die de nakoming van de
verbintenis(sen) door één van de partijen
aanzienlijk verzwaart of bemoeilijkt, waardoor het
contractuele evenwicht ernstig wordt verstoord, zoals, doch
niet beperkt tot, wijzigingen van grondstofprijzen, tekort
aan grondstoffen of prijsaanpassingen door leveranciers.
|
"Kaarthouder":
|
elke natuurlijke persoon ouder dan 18 jaar die via het
Platform aangeduid werd als gerechtigde gebruiker door de
Deelnemer en waaraan een Laadpas wordt ter beschikking
gesteld;
|
"KPB":
|
Kuwait Petroleum (Belgium) N.V., met maatschappelijke
zetel te Brusselstraat 59, bus 1, B- 2018 Antwerpen,
RPR Antwerpen (afdeling Antwerpen), BTW BE0404.584.525
;
|
"KPL":
|
Kuwait Petroleum (Luxembourg) SA, met maatschappelijke
zetel te Rue de l'Industrie 12, L-8069 Bertrange, RCS
Luxemburg B49456, BTW LU 16241579;
|
"KPN":
|
Kuwait Petroleum (Nederland) BV, met maatschappelijke zetel
te Schenkkade 50 NL- 2595 AR Den Haag, KvK 24025263, BTW NL
001250590B01;
|
"Kredietlimiet":
|
het maximumbedrag waarvoor Q8 electric Diensten kunnen
worden gekocht door de Deelnemer
|
"Kuwait Petroleum Groep":
|
elke juridische entiteit, of groep van juridische
entiteiten, direct of indirect gecontroleerd door Kuwait
Petroleum Europe B.V.;
|
"Laaddiensten":
|
de diensten gekoppeld aan het gebruik van Laadpalen binnen
het Netwerk met een Laadpas, waaronder het toekennen en
beheer van Laadpassen, het ophalen en verwerken van de
gegevens van laadsessies en het beheren en afhandelen van
laadtransacties met de eigenaar van de Laadpaal en de
Deelnemer;
|
"Laadpas":
|
een drager van het door KPB verstrekte unieke
identificatienummer dat
toegang biedt tot het gebruik van Laadpalen in het
Netwerk
. Deze drager kan een Q8 electric Kaart zijn of de Q8
electric App;
|
"Laadpaal":
|
een voorziening die kan gebruikt worden om de batterij van
een elektrisch voertuig op te laden;
|
"Q8 Liberty, Small & Large Business":
|
Q8 Liberty klanten, natuurlijke personen die zelfstandig
een beroepsactiviteit uitvoeren of vennootschappen die
kleine of micro vennootschappen zijn in de zin van artikel
1:24 of artikel 1:25 wetboek van vennootschappen en
verenigingen en vennootschappen die geen kleine
vennootschappen zijn de zin van artikel 1:24 wetboek van
vennootschappen en verenigingen;
|
MSP
|
mobility service provider, een onderneming die laadpassen
uitgeeft met het oog op toegang te verlenen tot Laadpalen
aan zijn klanten.
|
"Netwerk":
|
het gezamenlijke netwerk dat gevormd wordt door het Q8
electric Netwerk en het Partner Netwerk;
|
"Overeenkomst":
|
de Algemene Voorwaarden
, en eventueel het Registratieformulier, de
Aanvraagbevestiging, de Deelnamebevestiging en de
toepasselijke Bijzondere Voorwaarden
;
|
"Overmacht":
|
een handeling of gebeurtenis die buiten de redelijke
controle staat van een Partij, haar uitvoeringsagenten of
contractanten, en die de uitvoering door deze partij van
haar verplichtingen, geheel of gedeeltelijk, en al dan niet
tijdelijk, volgend uit de Overeenkomst verhindert,
waaronder maar niet beperkt tot ramp, brand, overstroming,
aardbeving, natuurelementen, pandemie, werkelijke of
dreigende terroristische aanslagen, oorlogsdaden, sabotage,
explosie, rellen, ordeverstoring, opstand, revoluties en
stakingen, lockouts of arbeidsconflicten, handelingen van
de overheid, ongeval of panne van installaties of machines,
materiaaltekort, niet-leveren door een nutsleverancier van
diensten (met inbegrip van elektriciteit, gas, netwerk of
telecom-provider) en enig handelen of nalaten van derden
buiten redelijke controle van een Partij;
|
"Partij" of "Partijen":
|
KPB en/of de Deelnemer, naargelang het geval;
|
"Partner Netwerk":
|
alle Laadpalen waar met de Laadpas gebruik kan van gemaakt
worden, en die gelegen zijn buiten het Q8 electric Netwerk,
zoals geafficheerd op de Website, de Q8 electric App en/of
het Platform;
|
"Paswoord":
|
het paswoord van een Kaarthouder of Deelnemer voor de
toegang tot en gebruik van Q8 electric App of het Platform;
|
"Platform":
|
online platform voor Q8 Liberty, Small & Large Business
klanten op https://electric.q8.be/portal/login
waarop de Deelnemer kan registeren, de Laadpassen en
Laadpalen kan beheren en transacties kan controleren;
|
"Q8 electric":
|
het volledige aanbod aan diensten en producten van de
Kuwait Petroleum Groep met betrekking tot het elektrisch
opladen van voertuigen;
|
"Q8 electric App":
|
de smartphone toepassing waarmee de Deelnemer de Laadpassen
en Laadpalen kan beheren en transacties kan controleren.
Deze toepassing is beschikbaar voor Apple iOS en Android;
|
"Q8 electric Diensten":
|
de Laaddiensten, , de Thuislaaddiensten,
Administratiediensten en alle andere diensten met
betrekking tot Q8 electric die worden geleverd door KPB
volgens deze Algemene Voorwaarden en/of de Bijzondere
Voorwaarden;
|
"Q8 electric Kaart":
|
de door KPB of een lid van de Kuwait Petroleum Groep
uitgegeven kaart met de naam "Q8 electric Card" met het oog
op toegang tot de Laadpalen in het Netwerk;
|
"Q8 Liberty" of "Liberty":
|
de tankkaarten dienst voor zakelijke klanten van KPB, zoals
nader beschreven op
https://www.q8liberty.be/
;
|
"Q8 electric Netwerk":
|
alle Laadpalen in het beheer van KPB, KPN of KPL;
|
"Registratieformulier":
|
het online of papieren registratieformulier dat ter
beschikking wordt gesteld door KPB aan consumenten via de
Q8 electric App en aan Q8 Liberty, Small & Large
Business klanten via e-mail of het Platform teneinde deze
toe te laten zich te registreren voor Q8 electric;
|
"Thuislaaddiensten":
|
de diensten voor de verrekening van de laadsessies door
medewerkers van de Deelnemer die thuisladen conform deze
Algemene Voorwaarden, indien de Deelnemer de laadsessies
die haar medewerkers thuis uitvoeren wenst terug te
betalen;
|
Toegangsmiddelen
|
Gebruikersnaam en Paswoord
|
"Website":
|
https://electric.q8.be
.
|
Zekerheid
|
een bankgarantie, borgtocht of enige andere financiële
zekerheid in een door KPB aanvaarde vorm
|
2. Deelneming
2.1 Teneinde de Q8 electric Diensten beschreven in deze Algemene
Voorwaarden te kunnen afnemen, moeten klanten een Registratieformulier
invullen dat ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan KPB conform de
bepalingen van dit artikel. De bepalingen omtrent offertes, bestellingen en
de totstandkoming van een Overeenkomst met betrekking tot specifieke Q8
electric Diensten, die niet beschreven zijn in deze Algemene Voorwaarden,
kunnen afwijkend worden geregeld in de Bijzondere Voorwaarden met
betrekking tot zulke specifieke Q8 electric Diensten.
2.2 Q8 Liberty, Small & Large Business klanten kunnen een
aanvraag indienen om Q8 electric Diensten af te nemen door het
Registratieformulier in te vullen en hun kennisname en goedkeuring van de
Algemene Voorwaarden en eventuele toepasselijke Bijzondere Voorwaarden te
bevestigen. Na het invullen en doorzenden van het Registratieformulier,
dient de klant na het verkrijgen van de Aanvraagbevestiging zijn aanvraag
aan KPB uitdrukkelijk te bevestigen.
2.3 Consumer klanten kunnen zich registreren in de Q8 electric App
door een geldig betalingsmiddel aan hun account te koppelen, en hun
kennisname en goedkeuring van de Algemene Voorwaarden en eventuele
toepasselijke Bijzondere Voorwaarden te bevestigen. Het betalingsmiddel
moet te allen tijde minstens 6 weken geldig zijn om een betaling van
laadsessies tijdens de lopende kalendermaand te garanderen.
2.4 De Overeenkomst tussen een Deelnemer en KPB komt slechts tot stand bij
verzending van de Deelnamebevestiging door KPB, waarbij de Deelnemer een
Gebruikersnaam en een zelf in te stellen Paswoord bekomt om gedurende de
duur van deze Overeenkomst gebruik te maken van het Platform, de Q8
electric App en de afgenomen Q8 electric Diensten. De Consumer klanten kunnen zelf hun paswoord instellen bij hun registratie in de Q8
electric App.
2.5 KPB heeft het recht om, in het licht van alle feiten en factoren die
redelijkerwijs van belang kunnen zijn, de aanvraag tot deelneming en afname
van bijkomende Q8 electric Diensten te weigeren of afhankelijk te stellen
van het vervullen van bepaalde voorwaarden (zoals het corrigeren van
foutieve informatie, het stellen van zekerheden, het bekomen van
domiciliëringsopdrachten, mandaten, enzovoort).
2.6 De Deelnemer garandeert dat alle medegedeelde gegevens (zoals
kredietkaartgegevens) aan KPB actueel, volledig en accuraat zijn en blijven
voor de duur van de Overeenkomst, en hij tevens de bevoegdheid heeft om
deze gegevens mee te delen aan KPB. De Deelnemer verbindt zich ertoe alle
eventuele wijzigingen in de gegevens onmiddellijk schriftelijk aan KPB te
melden via aangetekend schrijven of via e-mail aan [email protected].
2.7 De Deelnemer is gehouden deze Algemene Voorwaarden, en eventueel
toepasselijke Bijzondere Voorwaarden, aan deze Kaarthouders mee te delen en
te doen naleven. De Deelnemer garandeert dat zulke Kaarthouders deze
Algemene Voorwaarden en eventueel toepasselijke Bijzondere Voorwaarden te
allen tijde zullen naleven alsof zij zelf Deelnemer zouden zijn conform
deze Overeenkomst.
3. Levering van de Q8 electric Diensten
3.1 KPB verbindt zich ertoe de nodige inspanningen te leveren teneinde de
afgenomen Q8 electric Diensten aan de Deelnemer te leveren in
overeenstemming met de bepalingen van deze Overeenkomst.
3.2 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, worden alle verbintenissen
van KPB met betrekking tot de Q8 electric Diensten geleverd met redelijke
inspanningen zonder te zijn verbonden aan het bereiken van enig resultaat,
KPI's of SLA voorwaarden.
3.3 Zonder afbreuk te doen aan de andere rechten van KPB, zal KPB
gerechtigd zijn om op elk ogenblik, zonder gerechtelijke tussenkomst,
ingebrekestelling of betaling van enige vergoeding, de levering van de Q8
electric Diensten geheel of gedeeltelijk op te schorten wanneer de
Deelnemer één of meerdere verplichtingen van deze Overeenkomst
niet naleeft of in geval van andere omstandigheden die de onmiddellijke
opschorting van de Overeenkomst zouden rechtvaardigen. KPB zal haar best
doen om de Deelnemer steeds zo spoedig mogelijk van een opschorting in te
lichten in het licht van de betrokken omstandigheden, en dit conform
artikel 18.2 van deze Algemene Voorwaarden. Gelet op de mogelijke urgentie
van een opschorting is het niet uitgesloten dat deze inlichting pas na de
opschorting kan plaatsvinden.
4. Toekenning van Laadpassen
4.1 Consumer klanten kunnen via de Q8 electric App een Q8 electric Kaart
aanvragen. Q8 Liberty, Small & Large Business klanten kunnen hun
kaarten via het Platform aanvragen en beheren.
4.2 Aangevraagde Q8 electric Kaarten worden verzonden naar het adres
opgegeven in de Q8 electric App binnen de leveringstermijn van veertien
kalenderdagen.
4.4 Deelnemers kunnen bijkomende accounts voor Kaarthouders creëren
via het Platform door alle stappen te doorlopen en vereiste velden in te
vullen. De Kaarthouders ontvangen een afzonderlijke email met hun
Gebruikersnaam en zelf in te stellen Paswoord voor de Q8 electric App op
het e-mailadres aangegeven door de Deelnemer in het Platform.
4.5 Indien de Q8 electric App wordt gebruikt, dient de Kaarthouder over een
compatibel mobiel toestel met internettoegang te beschikken, dat aan de
meest recente software- en veiligheidsvereisten voldoet. KPB adviseert om
het toestel te beveiligen middels pincode, patroon, vingerafdruk, Touch ID
of Face ID. Wanneer de Kaarthouder de Q8 electric App wil koppelen aan zijn
account op het Platform, wordt hij gevraagd zijn Paswoord in te vullen. De
Kaarthouder is zelf verantwoordelijk voor het geheimhouden van zijn
Paswoord. Zodra de Kaarthouder reden heeft te vermoeden dat zijn Paswoord
in handen is gekomen van derden, stelt de Kaarthouder KPB hiervan op de
hoogte en past hij onmiddellijk zijn Paswoord aan.
4.6 Q8 electric Kaarten blijven te allen tijde eigendom van KPB. Het risico
met betrekking tot de Q8 electric Kaarten, Gebruikersnamen en Paswoorden
gaat over op de Deelnemer na verzending ervan aan een Kaarthouder door of
namens KPB. De Deelnemer is verantwoordelijk om deze Q8 electric Kaarten en
gegevens op een veilige en vertrouwelijke manier te behandelen en te
bewaren teneinde het risico op onrechtmatig gebruik te beperken. De Q8
electric Kaarten mogen niet onbeheerd worden achtergelaten in voertuigen of
op enige andere plaats. De Deelnemer is verantwoordelijk voor eventuele
laadsessies die plaatsvinden bij het onbeheerd achterlaten van of bij
diefstal van zijn telefoon.
4.7 Bij verlies, diefstal, ernstig risico op misbruik of misbruik van een
Laadpas dient de Deelnemer deze onmiddellijk via de Q8 electric App of het
Platform te blokkeren. De Deelnemer blijft verantwoordelijk voor alle
aangekochte Q8 electric Diensten tot 48 uur na de blokkering van de
Laadpas. De Deelnemer heeft het recht een Laadpas te allen tijde te laten
blokkeren om welke reden dan ook. De Deelnemer kan elke Q8 electric Kaart
zelf blokkeren in de Q8 electric App of het in het Platform. KPB is niet
verantwoordelijk voor veiligheidsinbreuken, virussen of andere schade die
via de Q8 electric App door derden aan het mobiel toestel zou kunnen worden
aangebracht.
4.8 Een Kaarthouder wordt geacht door de Deelnemer te zijn gemachtigd om de
Q8 electric Kaart te gebruiken. De Deelnemer is verantwoordelijk om te
verzekeren dat geen enkele Q8 electric Kaart in het bezit blijft van een
persoon die niet langer gemachtigd is om de Q8 electric Kaart te gebruiken.
4.9 De Deelnemer staat er jegens KPB voor in dat zijn Laadpassen op
generlei wijze worden nagemaakt, gekopieerd of aangetast, in welke vorm dan
ook. De Deelnemer is gehouden om elke aankoop uitgevoerd met gebruik van
een nagemaakte, gekopieerde of aangepaste Q8 electric Kaart te betalen,
alsook alle andere mogelijke schade voortvloeiend uit het onrechtmatig
gebruik van Laadpassen na verzending ervan aan de Deelnemer of
Kaarthouders.
5. Gebruik van een Laadpas en Q8 electric Kaart
5.1 Een Laadpas mag enkel persoonlijk worden gebruikt door een Kaarthouder
om Laaddiensten namens de Deelnemer aan te kopen van KPB binnen de limieten
die daaromtrent werden overeengekomen tussen de Partijen. De Deelnemer is
verplicht tot betaling van alle Laaddiensten die met gebruik van de Laadpas
zijn geleverd.
5.2 Elke Q8 electric Kaart moet door de Kaarthouder geactiveerd worden in
de Q8 electric App vóór gebruik. Indien verbonden met een mobiel
datanetwerk, kan de Q8 electric App mobiele data verbruiken. KPB kan op
geen enkele manier worden aangesproken voor de kosten van dataverbruik ten
gevolge van het gebruik van de Q8 electric App.
5.3 Behoudens in geval van blokkering, opschorting of beëindiging van
de toegang conform deze Algemene Voorwaarden, geeft de Laadpas toegang tot
het gebruik van Laadpalen in het Netwerk. De Laadpas fungeert als
authenticatie-instrument voor de Kaarthouder.
5.4 Laadpalen mogen enkel worden gebruikt conform de instructies die ter
beschikking worden gesteld door de eigenaar van de Laadpaal of op de
locatie van de Laadpaal.
5.5 Elke Deelnemer is verplicht alle defecten met betrekking tot de
Laadpalen en de Q8 electric Diensten onmiddellijk te melden aan KPB via de
Q8 electric App, het Platform, de Website of per email naar [email protected]. De Deelnemer
mag onder geen enkel beding misbruik maken van eventuele defecten.
5.6 Op het gebruik van Laadpalen in het Partner Netwerk zijn de voorwaarden
van de exploitant van de betreffende Laadpaal van toepassing (waaronder,
maar niet beperkt tot de afhandeling van de laadtransacties en verwerking
van gegevens van de Kaarthouder). De Deelnemer is verplicht om zich op de
hoogte te stellen van die voorwaarden en zich daaraan te houden. Doet de
Deelnemer dit niet, of niet op deugdelijke wijze, dan is de Deelnemer in
gebreke in nakoming van zijn verplichting jegens KPB uit hoofde van deze
Overeenkomst. KPB kan niet aansprakelijk worden gehouden door de Deelnemer
voor enige schade van de Deelnemer of de Kaarthouder voortvloeiend uit het
niet respecteren van de voorwaarden van de exploitant van de Laadpalen in
het Partner Netwerk. De Deelnemer zal KPB vrijwaren voor elke vordering van
een lid van het Partner Netwerk voortvloeiend uit het niet respecteren van
zulke voorwaarden.
5.7 KPB garandeert niet dat de Laadpalen in het Netwerk te allen tijde
zonder onderbreking en/of storing zullen werken of te allen tijde
beschikbaar zullen zijn. Tevens garandeert KPB geen Laadpaal dichtheid of
bereikbaarheid van Laadpalen.
5.8 KPB levert redelijke inspanningen om het overzicht van de Laadpalen in
het Netwerk op regelmatige wijze bij te werken op de Website, de Q8
electric App en/of het Platform. KPB levert geen garanties omtrent de
juistheid van de op de Website, de Q8 electric App en/of het Platform
geafficheerde informatie. KPB is te allen tijde gerechtigd om Laadpalen toe
te voegen of te verwijderen uit het Q8 electric Netwerk of Partner Netwerk.
6. Thuisladen
6.1 Indien de Partijen zijn overeengekomen dat KPB Thuislaaddiensten
verleent, dan gelden onderstaande voorwaarden bij gebreke aan daartoe
specifiek overeengekomen Bijzondere Voorwaarden.
6.2 De Deelnemer aanvaardt dat hij de Laadpaal op zijn eigen
verantwoordelijkheid moet installeren en verbinden met het Platform conform
alle instructies en documentatie die ter beschikking wordt gesteld door
KPB.
6.3 De Deelnemer garandeert dat alle data dewelke worden verwerkt, bewaard
en doorgegeven aan KPB middels de systemen of infrastructuur van de
Deelnemer en zijn medewerkers te allen tijde recent, volledig en accuraat
zijn, en vrij zijn van bestanden die malware, virussen, schadelijke data of
kwaadaardige programma's kunnen bevatten.
7. Administratiedienst
7.1 Indien de Partijen zijn overeengekomen dat KPB administratieve
ondersteuning, door middel van terugbetaling van onkostennota's biedt aan
de werkgever zodat deze laatste wordt ontlast in de administratie die de Q8
electric diensten met zich mee brengen voor hem ten aanzien van zijn
werknemers, dan gelden onderstaande voorwaarden bij gebreke aan daartoe
specifiek overeengekomen Bijzondere Voorwaarden.
7.2 De werkgever registreert in het Platform de gegevens van zijn
werknemers (naam, bankrekeningnummer) en de Laadpaal die bij de werknemers
thuis zijn geïnstalleerd ('home chargers') en waarvoor hij gebruik
wenst te maken van de Administratiedienst. Één keer per maand
trekt Q8 een lijst uit het Platform van de laadsessies op de home chargers
per werkgever. Deze lijst omvat per werkgever de volgende gegevens: de
laadsessies, het kWh, de prijs van die maand, de naam en bankrekeningnummer
van de betrokken werknemer. Deze lijst is een zogenaamde onkostennota op
basis waarvan KPB opdracht geeft aan haar bank om de betrokken werknemers
van de werkgever te betalen. Voor deze Administratiedienst wordt door KPB
een maandelijks bedrag, bestaande uit de som van alle onkostennota's die
KPB betaalde (waarvan kopie wordt meegedeeld) en een handling fee
per werknemer gefactureerd aan de werkgever. In geval van betwisting kan de
werkgever of de werknemer contact opnemen met de klantendienst via:
7.3 KPB betaalt de werknemer zijn onkostennota voordat KPB het
overeenstemmende bedrag van de werkgever heeft ontvangen, na facturering
van de Administratiedienst aan de werkgever. De betalingstermijn van deze
facturering bedraagt 9 (negen) kalenderdagen na factuurdatum tenzij anders
overeengekomen.
8. Blokkering van de Kaarten
8.1. Blokkeren op verzoek van of door de Deelnemer:
i. De Deelnemer heeft het recht de Kaart te allen tijde te laten blokkeren
om welke reden dan ook. Indien een Kaarthouder niet langer gemachtigd is of
een Kaart/smartphone verloren/gestolen is, dient de Kaart zeker te worden
geblokkeerd.
ii. Het verzoek van de Deelnemer om een Kaart te blokkeren zal telefonisch
worden ingediend bij de Klantendienst. De contactgegevens zijn beschikbaar
op de Website en tevens opgenomen in artikel 12 van deze Algemene
Voorwaarden.
iii. Indien het verzoek om de Kaart te blokkeren telefonisch wordt
ingediend, zal de Deelnemer aan de Klantendienst het volledige nummer van
de Kaart doorgeven, samen met persoonlijke identificatiegegevens die kunnen
helpen de Kaart te identificeren die geblokkeerd dient te worden. Het
doorgeven van onjuiste informatie kan ervoor zorgen dat een verkeerde Kaart
geblokkeerd wordt, waardoor enkel de Deelnemer aansprakelijk blijft voor Q8
electric Diensten aangekocht met die Kaart, waarvan het de bedoeling was
deze te blokkeren.
iv. Ieder telefonisch verzoek van de Deelnemer om een Kaart te blokkeren
zal daarna zo snel mogelijk schriftelijk aan KPB worden bevestigd. Pas
vanaf het moment van ontvangst door KPB van de schriftelijke bevestiging,
is de Deelnemer niet langer aansprakelijk voor Q8 electric Diensten
aangekocht met de geblokkeerde Kaart.
v. KPB onderneemt redelijke inspanningen om de Kaart binnen vierentwintig
(24) uur na schriftelijk verzoek van de Deelnemer te blokkeren.
vi. Via het Platform, kan de Deelnemer tevens zelf een Kaart blokkeren
conform de modaliteiten zoals beschreven in de Documentatie die aan de
Deelnemer ter beschikking wordt gesteld.
8.2. Blokkeren op initiatief van KPB:
i. Onverminderd andere rechten die KPB heeft op basis van de Overeenkomst,
de wet of anderszins, heeft KPB het recht een Kaart te allen tijde
onmiddellijk te blokkeren en de teruggave ervan te vragen (en/of te
weigeren om opnieuw een Kaart uit te geven, te vervangen of te hernieuwen),
indien:
- de Deelnemer nalaat facturen te betalen uiterlijk op de vervaldatum van
de betalingstermijn;
- de facturen van de Deelnemer betaald worden door een derde zonder een
specifieke schriftelijke overeenkomst tussen Partijen en deze derde;
- de Deelnemer zijn Kredietlimiet heeft bereikt;
- de Zekerheden die door de Deelnemer aan KPB werden geboden onvoldoende
zekerheid bieden, vervallen zijn, onvoldoende zijn geworden, of ingetrokken
of gewijzigd werden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van KPB;
- in de situaties zoals beschreven in artikel 11.2;
- frauduleus gebruik van een Kaart of elk probleem waarbij de beveiliging
van de Kaart in het gedrang komt;
- de Kaart niet werd gebruikt gedurende een opeenvolgende periode van
twaalf (12) maanden;
- de Kaart defect wordt bevonden; en/of
- de Toegangsmiddelen op een ongeoorloofde wijze worden gebruikt.
9. Limiet voor aankopen en Kredietlimieten
9.1. Voor de Q8 Liberty klanten gelden de bepalingen van Q8 Liberty met
betrekking tot de limiet voor aankopen en de Kredietlimiet. Deze limieten
gelden cumulatief voor zowel de aankopen via de Q8 electric kaart, de
Liberty Kaart als via Mobiel Tanken (zoals gedefinieerd in de Algemene
Voorwaarden voor Q8 Liberty Cards).
9.2. Voor de Small & Large Business klanten bepaalt KPB de
Kredietlimiet op basis van verschillende factoren (bv. frequentie van
factureren, betalingstermijnen, kredietwaardigheid van de Deelnemer, omvang
van de gestelde Zekerheden, etc.) en kan te allen tijde door KPB worden
gewijzigd, zonder d at KPB daarvoor redenen hoeft te geven. KPB zal de
Deelnemer daarna schriftelijk op de hoogte brengen van elke wijziging met
betrekking tot de Kredietlimiet.
9.3. Bij het vaststellen en gedurende de looptijd van de Kredietlimiet,
behoudt KPB zich het recht voor om Zekerheden te eisen van de Deelnemer.
Het verstrekken van Zekerheden heeft geen invloed op de aansprakelijkheid
van de Deelnemer onder de Overeenkomst.
9.4. De Deelnemer verbindt zich ertoe KPB schriftelijk te informeren over
enige wijziging in zijn activiteiten , vennootschaps- of groepsstructuur
en/of geschat jaarlijks volume die een wijziging van de Kredietlimiet
kunnen noodzaken teneinde een mogelijke blokkering van de Kaarten te
vermijden.
9.5. Onverminderd enige andere rechten van KPB onder de Overeenkomst of in
rechte, indien de Zekerheden verstrekt door de Deelnemer zijn verlopen,
onvoldoende zijn geworden of zijn ingetrokken of gewijzigd zonder KPB's
voorafgaande schriftelijke toestemming, heeft KPB het recht om naar eigen
goeddunken, na schriftelijke kennisgeving aan de Deelnemer te eisen dat de
Deelnemer onmiddellijk (a) facturen betaalt waarvan de betalingstermijn nog
niet is verlopen; (b) bijkomende Zekerheden stelt en/of bestaande
Zekerheden verhoogt; en/of (c) een wijziging van commerciële
voorwaarden (zoals betalingstermijn en Kortingen) aanvaardt. Indien de
Deelnemer deze eisen niet inwilligt, heeft KPB het recht de Overeenkomst te
beëindigen conform artikel 11.2.
9.6. Bij beëindiging van de Overeenkomst zal KPB de Zekerheden
vrijgeven op voorwaarde dat alle verbintenissen van de Deelnemer onder de
Overeenkomst werden uitgevoerd. Tot het moment waarop de zekerheden zijn
vrijgegeven, kunnen de door de Deelnemer verstrekte Zekerheden door KPB
worden gebruikt om enige bedragen door de Deelnemer verschuldigd aan de
Kuwait Petroleum Groep, te compenseren.
10. Prijzen, facturatie en betaling
10.1. Met uitzondering van de tarieven voor de laadsessies, zijn de
overeengekomen prijzen voor de Q8 electric Diensten terug te vinden in de
Q8 electric App, of desgevallend in de Deelnamebevestiging of Bijzondere
Voorwaarden.
10.2. De toepasselijke tarieven voor een laadsessie bestaan uit
verschillende prijscomponenten die worden geafficheerd op de Q8 electric
App en/of op de Laadpaal. De prijzen voor Laaddiensten bestaan uit ten
minste de volgende componenten:
a) de eventuele kosten voor het abonnement;
b) het tarief dat gerekend wordt voor de laadsessie (dit tarief kan
gerekend worden of per kWh, of per laadsessie, of voor de duur van de
laadsessie. Dit verschilt per Laadpaal), dit is doorgaans een vergoeding
aan de eigenaar van de Laadpaal en de leverancier van de elektriciteit;
c) een transactiekostenvergoeding voor de administratieve afhandeling per
laadsessie voor het gebruik van de Laadpas.
B2B
- Tenzij anders bepaald, worden de aangeduide prijzen vermeerderd met
alle eventueel toepasselijke belastingen, taksen en/of heffingen, van
welke aard dan ook, alsook eventuele vervoers-, leverings- of
verzekeringskosten die toepasselijk zijn op de betrokken Q8 electric
Diensten.
B2C
- De aangeduide prijzen ten aanzien van consumenten worden geafficheerd
in euro en omvatten alle eventueel toepasselijke belastingen, taksen
en/of heffingen, alsook alle kosten die met betrekking tot de Q8
electric Diensten verplicht moeten worden bijbetaald.
10.3. KPB is te allen tijde gerechtigd de geldende prijzen van toepassing
op de Q8 electric Diensten te verhogen als gevolg van eventuele
belastingverhogingen of andere verplicht aan te rekenen toeslagen die door
de overheid zijn opgelegd, ook na het tot stand komen van de Overeenkomst.
10.4. KPB is tevens ten allen tijde gerechtigd de geldende prijzen van
toepassing op de Q8 electric Diensten eenzijdig aan te passen na ingang van
de Overeenkomst conform de bepalingen van artikel 16 van deze Algemene
Voorwaarden.
10.5. Tenzij anders schriftelijk overeengekomen, dienen de prijzen te
worden betaald via het betalingsmiddel dat werd geregistreerd in de Q8
electric App (Consumer) of via het Platform (Q8 Liberty, Small & Large
Business).
10.6. Alle verschuldigde betalingen zijn onmiddellijk betaalbaar door
middel van een krediet- of debetkaart dat zal worden geautoriseerd voor het
gehele openstaande bedrag (Consumerklanten), ofwel binnen 9 (negen)
kalenderdagen na factuurdatum volgens de Liberty-voorwaarden (Q8 Liberty,
Small & Large Business klanten). Bestellingen kunnen meerdere keren per
maand aan de Deelnemer worden gefactureerd.
10.7. Wanneer een factuur dient te worden opgesteld, aanvaardt de Deelnemer
dat KPB alle facturen elektronisch verzendt via het opgegeven e-mailadres
in de Q8 electric App of het Aanvraagformulier en hij geen papieren
facturen zal ontvangen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. KPB
heeft desalniettemin steeds het recht om papieren facturen op te stellen.
De Deelnemer erkent dat hij verantwoordelijk is voor de naleving van alle
wettelijke eisen van toepassing op ontvangst en bewaring van facturen.
10.8. De Deelnemer verbindt zich ertoe elke factuur en elke debitering
grondig te controleren. Eventuele betwistingen over een factuur of
debiteringen moeten binnen een termijn van 5 werkdagen na factuurdatum of
na debitering schriftelijk aan KPB worden gemeld per aangetekend schrijven
of via een e-mail naar [email protected]. Bij gebreke
hieraan is een klacht laattijdig en kan deze niet worden aanvaard. Bij
gegrondheid van de klacht zal een eventueel teveel aangerekend bedrag
worden teruggestort door KPB.
B2B
- Zelfs indien de Deelnemer een factuur heeft betwist, is hij niet
gerechtigd de betaling ervan op te schorten.
B2B
- Wanneer een Deelnemer de verschuldigde bedragen niet binnen de
geldende betalingstermijn betaalt, is er van rechtswege en zonder
ingebrekestelling, een contractuele interest verschuldigd van 10% per
jaar, gerekend vanaf de vervaldatum van de betaling tot en met de dag
van betaling zonder dat ingebrekestelling zal zijn vereist. Voor zover
het wettelijk is toegestaan, is KPB gerechtigd om administratiekosten
ten bedrage van minimaal EUR 15 excl. BTW per aanmaning in rekening te
brengen.
B2C
- Wanneer een Deelnemer de verschuldigde bedragen niet binnen de
geldende betalingstermijn betaalt, zal KPB het recht hebben om na het
verstrijken van 15 kalenderdagen na de ingebrekestelling van de
Deelnemer een interest aan te rekenen tegen het geldende wettelijke
tarief. Voor zover het wettelijk is toegestaan, is KPB gerechtigd om
administratiekosten ten bedrage van minimaal EUR 15 excl. BTW per
aanmaning in rekening te brengen.
B2B
- Schuldvergelijking door de Deelnemer wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
10.9. Indien de Partijen echter reeds een Liberty overeenkomst hebben
afgesloten, geldt dat het verbruik van Laaddiensten kan worden verwerkt in
het brandstofverbruik, tenzij anders overeengekomen.
11.1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde duur tenzij anders
overeengekomen. Zowel KPB als de Deelnemer zijn ten allen tijde gerechtigd
de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen via aangetekend schrijven met
inachtneming van een opzegtermijn van dertig (30) kalenderdagen.
B2C
- Indien KPB zou beslissen om de Overeenkomst, geheel of gedeeltelijk,
of enige rechten of verplichtingen voortvloeiend uit de Overeenkomst,
over te dragen aan een lid van de Kuwait Petroleum Groep krachtens
Artikel 18.4, en de Deelnemer niet instemt met dergelijke overdracht,
zal deze het recht hebben om onmiddellijk de Overeenkomst schriftelijk
op te zeggen via aangetekend schrijven zonder opzegtermijn.
11.2. KPB heeft het recht een Overeenkomst te allen tijde eenzijdig te
ontbinden, geheel of gedeeltelijk, zonder gerechtelijke tussenkomst, zonder
opzegperiode of zonder de betaling van een vergoeding in volgende gevallen,
onverminderd het recht van KPB om schadevergoeding te vorderen:
a) wanneer de Deelnemer of zijn Kaarthouders één of meerdere
verplichtingen van deze Overeenkomst niet naleeft, en verder in gebreke
blijft na verloop van een periode van 10 kalenderdagen na verzending van
een daartoe opgestelde ingebrekestelling per aangetekend schrijven;
b) in geval van niet-nakoming van enige betalingsverplichtingen door de
Deelnemer gedurende een redelijke termijn na de vervaldag van de factuur;
c) er ernstige aanwijzingen bestaan, naar het oordeel van KPB, van
onvoldoende solvabiliteit van de Deelnemer;
d) in geval KPB geen machtiging voor betaling verkrijgt binnen een periode
van 5 kalenderdagen na ingang van deze Overeenkomst of ingeval zulke
machtiging wordt stopgezet of dreigt te worden stopgezet;
e) in geval de verzending van de Q8 electric Kaart aan het aangegeven
afleveradres van de Deelnemer onmogelijk blijkt;
f) ingeval van een uitstel of opschorting van betaling, een
schuldherschikking of een regeling met de schuldeisers van de Deelnemer is
verkregen of is aangegaan door of met betrekking tot de Deelnemer of in
geval stappen worden ondernomen om dezelfde, of andere procedures die
gestart worden met betrekking tot Deelnemer onder eender welk recht,
reglementering of procedure met betrekking tot de reorganisatie, uitstel of
opschorting van betaling, herschikking of regeling van schulden, te
verkrijgen of aan te gaan;
g) ingeval van een verzoekschrift, dagvaarding of andere wijze van
aanhangigmaking wordt ingediend bij de rechtbank, of een beschikking,
vonnis, arrest, bevelschrift of iedere andere beslissing wordt gewezen of
uitgevaardigd inzake de vereffening, het faillissement, een besluit of
bevel tot vereffening of ontbinding van de Deelnemer , of in geval van
kennelijk onvermogen van de Deelnemer;
h) ingeval de Deelnemer insolvabel is, of insolvabel is verklaard of
geoordeeld te zijn
i) ingeval de Deelnemer een gebeurtenis zal meemaken of meemaakt analoog
met de gebeurtenissen bepaald in artikelen 11.2(f) tot 11.2(h) in gelijk
welke jurisdictie;
j) ingeval de bankdomiciliëring die door de Deelnemer werd gesteld,
wordt stopgezet of dreigt te word en stopgezet;
k) ingeval d
e Deelnemer zijn Kredietlimiet, bepaald overeenkomstig artikel 9 (Limiet
voor aankopen en Kredietlimieten), heeft bereikt;
l) ingeval van frauduleus gebruik van een Kaart of elk probleem waarbij de
beveiliging van de Kaart in het gedrang komt; en/of indien de Q8 electric
Kaart niet werd gebruikt gedurende een opeenvolgende periode van twaalf
(12) maanden;
m) in geval van Overmacht of Imprevisie gedurende een aanhoudende periode
van 10 kalenderdagen;
n) in geval van een wijziging in de controle van de Deelnemer conform
artikel 1:14 van het wetboek van vennootschappen en verenigingen; of
o) andere omstandigheden die onmiddellijke beëindiging van de
Overeenkomst rechtvaardigen, waaronder, maar niet uitsluitend, het
vermoeden van fraude en/of het misbruiken van kortingen.
11.4. De Deelnemer kan aan de beëindiging, uitsluiting en de wijziging
genoemd in dit artikel 11 geen rechten jegens KPB ontlenen.
11.5. In geval van Imprevisie zullen Partijen te goeder trouw een
aanpassing van de Overeenkomst onderhandelen teneinde het evenwicht tussen
Partijen te herstellen. De Partij die deze omstandigheden inroept, dient de
andere Partij hiervan onmiddellijk in kennis te stellen met daarbij het
verzoek aan de andere Partij om zonder verwijl de onderhandelingen aan te
vatten.
12. Klantendienst
12.1. KPB beschikt over een klantendienst om eventuele vragen en/of
klachten van de Deelnemer met betrekking tot Q8 electric Diensten te
behandelen. Deze klantendienst is bereikbaar via:
12.2. KPB zal redelijke inspanningen leveren om eventuele vragen en/of
klachten van de Deelnemer binnen een termijn van 2 werkdagen te behandelen.
KPB garandeert niet dat de klantendienst te allen tijde zonder storingen
en/of onderbrekingen beschikbaar zal zijn.
13.1. Tenzij wettelijk niet toegelaten en zonder afbreuk te doen aan
artikel 13.2, is KPB niet aansprakelijk voor enige schade geleden of
opgelopen door de Deelnemer, die voortvloeit uit of verband houdt met een
licht verzuim of lichte fout van KPB, ongeacht of de oorsprong van de
schade contractueel dan wel extracontractueel van aard is.
13.3. Zonder afbreuk te doen aan artikel 13.2, is KPB niet aansprakelijk
voor indirecte, bijzondere, incidentele of afgeleide schade van welke aard
ook inclusief, maar niet beperkt tot verstoring van de
bedrijfsactiviteiten, vorderingen van derden, schade als gevolg van
onderbreking van de bedrijfsactiviteiten of winstderving, verlies van
voorraad, of van een competitief voordeel of van goodwill gerelateerd aan
de Overeenkomst, al dan niet voorzienbaar, ongeacht andere oorzaken van de
schade, zelfs indien een Partij op voorhand op de hoogte werd gesteld van
de mogelijkheid van de schade, onder welke rechtsfiguur ook (wet,
onrechtmatige daad, overeenkomst of anderszins).
13.4. De Deelnemer aanvaardt dat KPB geen controle heeft over de toestand,
het onderhoud en de eventuele onbeschikbaarheid van Laadpalen van derden op
het Netwerk.
13.5. KPB is niet aansprakelijk voor enige schade geleden of opgelopen door
de Deelnemer, voortvloeiend uit of verband houdend met (i) onjuiste of
onvolledige gegevens overgemaakt door de Deelnemer, (ii) handelingen of
nalatigheden van een Deelnemer, en/of (iii) het nalaten of het uitstel van
de Deelnemer om op een mededeling, waarschuwing of informatie te reageren
wanneer deze wordt bekend gemaakt.
13.6. De Deelnemer maakt zorgvuldig gebruik van Laadpalen en aanverwante
materialen die haar ter beschikking worden gesteld door KPB zoals bvb Q8
electric Kaarten of laadkabels. De Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor
het gebruik van een deugdelijke kabel die voldoet aan alle vereiste
gebruiksvoorwaarden waaronder deze van veiligheid.
13.7. De Deelnemer is aansprakelijk voor enige schade geleden of opgelopen
door KPB voortvloeiend uit of verband houdend met handelingen, verzuim,
nalatigheid, grove nalatigheid, opzettelijke fout of fraude van de
Deelnemer en Kaarthouders, daaronder begrepen het gebruik, op welke wijze
dan ook, van de Q8 electric Diensten, en verbindt zich ertoe KPB te
vrijwaren in geval van hieruit voortvloeiende vorderingen van derden.
13.8. Vorderingen van de Deelnemer met betrekking tot de Overeenkomst,
worden gericht aan KPB en niet aan een ander lid van de Kuwait Petroleum
Groep, ongeacht of de vordering verband houdt met KPB, dan wel met een
ander lid van de Kuwait Petroleum Groep.
13.9. Indien KPB, niettegenstaande de uitsluitingen en beperkingen van
aansprakelijkheid zoals vastgelegd in dit artikel, door een bevoegde
rechtbank toch aansprakelijk zou worden gehouden voor een schadegeval dat
niet werd veroorzaakt door opzet of bedrog van KPB, haar aangestelden of
lasthebbers, dan is de totale aansprakelijkheid van KPB beperkt tot 1000
€ per jaar per gebeurtenis die aanleiding heeft gegeven tot het
schadegeval, waarbij een reeks van samenhangende gebeurtenissen wordt
aangemerkt als één gebeurtenis.
13.10. KPB is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de schade die
voortvloeit uit enig handelen of nalaten van de Deelnemer in strijd met
(een) bepaling(en) van deze Algemene Voorwaarden. De Deelnemer is jegens
KPB aansprakelijk voor schade als gevolg van handelen en/of nalaten in
strijd met wettelijke en/of contractuele bepalingen, inclusief deze
Algemene Voorwaarden.
13.11. Het gebruik van de Q8 electric Kaart, de Q8 electric App of het
Platform is slechts toegestaan in overeenstemming met deze Overeenkomst en
bepalingen en voor wettige doeleinden, tevens in overeenstemming met alle
toepasselijke wetten, voorschriften en praktijkcodes.
13.12. In het bijzonder, zal een Deelnemer:
- geen informatie op of via deze Q8 electric App en/of het Platform
verzenden, overdragen of verspreiden die kwetsend, obsceen, lasterlijk of
anderszins illegaal is of kan zijn;
- deze Q8 electric App en/of het Platform niet op een wijze gebruiken die
een schending van de rechten van anderen veroorzaakt of kan veroorzaken;
- geen software, routine of toestel gebruiken die elektronisch of handmatig
interfereren of pogen te interfereren met de besturing of functionaliteit
van deze Q8 electric App en/of Platform, met inbegrip van maar niet beperkt
tot het opladen of het beschikbaar maken van files die onbetrouwbare data
of virussen bevatten via welke weg dan ook;
- de "look and feel" van de Q8 electric App en/of het Platform niet
beschadigen, veranderen of interfereren noch de onderliggende software
code;
- geen acties nemen die een onredelijk of onevenredig grote last op de Q8
electric App en/of het Platform leggen of op gerelateerde infrastructuur;
- geen ongeautoriseerd toegang verkrijgen of proberen te verkrijgen, via
welke weg dan ook, tot een van onze netwerken.
13.13. KPB is niet aansprakelijk voor verliezen geleden of opgelopen door
de Deelnemer en voortvloeiend uit of in verband met de niet-naleving of
schorsing in naleving van haar verplichtingen voortkomend uit een geval van
Overmacht.
14. Intellectuele Eigendom
14.1. De Deelnemer stemt ermee in dat alle intellectuele eigendomsrechten
(met inbegrip van het auteursrecht, merkrechten, databankrechten en
octrooirechten) zoals vervat in de Q8 electric Diensten eigendom blijven
van KPB en/of haar licentiegevers. De Deelnemer verkrijgt een beperkte,
niet-exclusieve, herroepbare, niet-overdraagbare licentie op de
intellectuele eigendomsrechten zoals vervat in de Q8 electric Diensten,
voor zover strikt noodzakelijk voor het gebruik ervan conform de
Overeenkomst.
14.2. De Deelnemer dient zich te onthouden van het schenden van de
intellectuele eigendoms- en overige rechten van KPB.
14.3. Het is de Deelnemer niet toegestaan om enige aanduiding met
betrekking tot intellectuele eigendomsrechten (zoals logo's en auteursrecht
voorbehouden) op of in verband met de door KPB geleverde Q8 electric
Diensten of ter beschikking gestelde programmatuur, apparatuur,
applicaties, website of materialen te verwijderen of te wijzigen.
14.4. De Deelnemer zal niet zelf en zal derden niet toestaan of helpen om:
a) de door of namens KPB ter beschikking gestelde broncode en/of
programmatuur en/of software, het ontwerp van het product of de
samenstelling van enig (onderdeel van een) product of de documentatie, op
enige wijze na te maken of proberen na te maken, te wijzigen, te
verveelvoudigen, te onderwerpen aan reverse engineering, te de assembleren
en/of te de-compileren, tenzij dit wettelijk is toegestaan, of
b) een kopie, een aanpassing, een vertaling en/of een soortgelijk en/of
afgeleid werk te maken als hetgeen is geïntegreerd in enig product of
documentatie voor welk doel dan ook, tenzij KPB hier voorafgaande
schriftelijke toestemming voor heeft gegeven, of
c) het product in (onder)delen te verdelen bestemd om ter beschikking te
stellen of over te dragen aan derde(n) zonder de toestemming van KPB.
Bij het aanbieden van Q8 electric Diensten verwerkt KPB als
verwerkingsverantwoordelijke bepaalde onder meer persoonsgegevens van de
Deelnemer en de Kaarthouder. Bij het verwerken van persoonsgegevens houdt
KPB zich aan de geldende regelgeving. In aangehechte Addendum
Gegevensverwerking dat deel uitmaakt van de Algemene Voorwaarden wordt
beschreven hoe KPB omgaat met deze gegevens.
16.1. KPB mag, op elk moment, een bepaling van deze Algemene Voorwaarden
wijzigen, toevoegen of verwijderen.
16.2. KPB zal dergelijke gewijzigde of nieuwe voorwaarden schriftelijk
uitvaardigen onderhevig aan een kennisgevingstermijn van ten minste tien
(10) werkdagen. Aangezien het gebruik van elektronische media als
communicatiemiddel door Partijen werd overeengekomen, mogen de gewijzigde
of nieuwe voorwaarden elektronisch worden uitgevaardigd.
16.3. De gewijzigde of nieuwe voorwaarden zullen van toepassing zijn en
geacht worden aanvaard te zijn door de Deelnemer vanaf de datum bepaald
door KPB, tenzij de Deelnemer KPB schriftelijk op de hoogte brengt binnen
de gegeven kennisgevingstermijn van diens weigering tot aanvaarding van
dergelijke gewijzigde of nieuwe voorwaarden. In geval van weigering zal de
Overeenkomst automatisch zonder kosten of schadevergoeding worden
beëindigd op het einde van de kennisgevingstermijn.
B2C
- Door Q8 electric Diensten af te nemen (bijvoorbeeld door het gebruik
van de Laadpas) gedurende de bedenktermijn in artikel 17
(Herroepingsrecht), aanvaardt de consument uitdrukkelijk te hebben
verzocht om de uitvoering van de Q8 electric Diensten aan te vatten.
B2C
- De Overeenkomst kan gedurende een bedenktijd van 14 kalenderdagen na
de ingang ervan zonder opgave van redenen worden herroepen door het
verzenden van een daartoe aangepast formulier via aangetekend schrijven
of per e-mail ( [email protected]) aan KPB. De
consument dient in zulk geval zijn Q8 electric Kaart onmiddellijk terug
te verzenden conform de verstrekte instructies door KPB, waarvan hij de
rechtstreekse kosten van verzending zelf draagt. In zulk geval zal KPB
de consument onverwijld, en in elk geval binnen de 14 kalenderdagen na
te zijn geïnformeerd, vergoeden van alle ontvangen betalingen via
hetzelfde betaalmiddel als hetgeen door de consument werd gebruikt
tijdens de oorspronkelijke transactie. Indien de consument echter
herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat Q8 electric
Diensten worden verricht (zoals de Laaddiensten) in een bepaald volume
of hoeveelheid tijdens de bedenktermijn, dan is de consument nog steeds
gehouden tot betaling van het gedeelte van de verbintenis dat door KPB
reeds is geleverd op het moment van de herroeping. Het evenredige
bedrag dat door de consument aan KPB moet betalen wordt berekend op
grond van de totale prijs zoals vastgelegd in de Overeenkomst. Indien
de totale prijs excessief is, wordt het evenredige bedrag berekend op
grondslag van de marktwaarde van wat werd geleverd. Er bestaat geen
herroepingsrecht indien de Q8 electric Diensten aan de consument in hun
geheel werden geleverd voor afloop van bedoelde bedenktijd.
18. Algemeen
18.5. De clausules die door hun aard uitdrukkelijk of impliciet bedoeld
zijn om de beëindiging of afloop van de Overeenkomst te overleven,
zullen overleven, inclusief maar niet beperkt tot artikelen 13
(Aansprakelijkheid), 11 (Duur en beëindiging van de Overeenkomst),
18.1. en 18.2. (Algemeen).
18.6. Indien een bepaling van de Overeenkomst definitief beoordeeld werd
als zijnde ongeldig, onwettelijk of onuitvoerbaar, dan zal dergelijke
bepaling, indien mogelijk, en in de mate waarin dergelijke clausule
ongeldig, onwettelijk en onuitvoerbaar is, vervangen worden door de
partijen door een geldige, wettelijke en uitvoerbare clausule die zo
nauwkeurig mogelijk de oorspronkelijke bedoeling weergeeft. Indien de
ongeldige, onwettelijke of onuitvoerbare bepaling niet geldig kan worden
vervangen, dan zal geen effect worden gegeven aan dergelijke clausule en
zal zij geacht worden niet te zijn inbegrepen in de Overeenkomst, en dit
zonder invloed te hebben op de overige bepalingen van de Overeenkomst, en
zonder de overige bepalingen ongeldig te maken.
18.7. De Deelnemer kan slechts een afstand van rechten en rechtsmiddelen
door KPB onder, of in verband met de Overeenkomst, inroepen in geval de
Deelnemer over een schriftelijke kennisgeving door KPB aan de Deelnemer
beschikt. Enige afstand van recht zal enkel van toepassing zijn in het
geval en voor het doeleinde waarvoor zij werd gegeven. Geen recht of
rechtsmiddel van KPB onder of in verband met de Overeenkomst zal worden
uitgesloten, afgestaan of geschaad door (i) enige niet-uitvoering of
uitgestelde uitvoering ervan voor het verstrijken van enige wettelijke
termijn; (ii) enige eenmalige of gedeeltelijke uitvoering ervan; (iii)
enige eerdere afstand van een gelijkaardig recht of rechtsmiddel, hetzij
geheel of gedeeltelijk; of (iv) één van bovenstaande met
betrekking tot een ander recht of rechtsmiddel (hetzij van dezelfde of een
verschillende aard).
* *
*
Addendum Gegevensverwerking Q8 electric
Wat persoonsgegevens betreft die worden verstrekt door de Deelnemer zonder
vennootschap met rechtspersoonlijkheid, de vertegenwoordigers van de
Deelnemer en/of Kaarthouders, of die anderszins verzameld worden door
Kuwait Petroleum (Belgium) N.V., met maatschappelijke zetel te
Brusselstraat 59, bus 1, B-2018 Antwerpen, RPR Antwerpen (afdeling
Antwerpen), BTW BE0404.584.525, [email protected] (hierna genoemd "KPB"),
in haar hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijke en geregistreerd
worden in gegevensbanken of anderszins onder de verantwoordelijkheid van
KPB vallen en door haar verwerkt worden, verbindt KPB zich ertoe om de
toepasselijke wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, in het
bijzonder doch niet beperkt tot Verordening (EU) 2016/679 van het Europees
Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van
natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en
betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van
Richtlijn 95/46/EG ("GDPR") alsook opeenvolgende of wijzigende wetgeving
inzake de verwerking van persoonsgegevens (hierna gezamenlijk " gegevensbeschermingswetgeving") na te leven met betrekking tot de
verwerking van persoonsgegevens.
KPB zal de persoonsgegevens verwerken in haar hoedanigheid van
verwerkingsverantwoordelijke. De Deelnemer is en blijft te allen tijde
volledig verantwoordelijk voor de eigen verwerking van persoonsgegevens van
Kaarthouders voor eigen doeleinden. De diensten die onder het
toepassingsgebied van deze Algemene Voorwaarden vallen, worden samen met
een online platform aangeboden aan de hand waarvan verdere informatie kan
worden verzameld.
In het Addendum Gegevensverwerking hieronder, zullen wij volgende aspecten
toelichten:
- Welke persoonsgegevens worden verzameld,
- Voor welke doeleinden kunnen we deze persoonsgegevens gebruiken,
- Op welke juridische basis beroepen we ons om uw persoonsgegevens te
verwerken,
- Aan wie kunnen wij uw persoonsgegevens bezorgen,
- Hoe lang houden wij u persoonsgegevens bij,
- Welke rechten u bezit met betrekking tot uw persoonsgegevens,
- Waar u terecht kan voor verdere vragen of opmerkingen.
Informatie enkel voor Deelnemers of vertegenwoordigers van
Deelnemers teneinde het contract af te sluiten
KPB zal tijdens het bestelproces vragen om een kopie van de voorzijde van
het rijbewijs van een bestuurder/zaakvoerder op te laden die officieel
gemachtigd is om de Deelnemer te vertegenwoordigen.
Informatie enkel voor Deelnemer met vennootschap met
rechtspersoonlijkheid en de vertegenwoordigers van de Deelnemer
Welke persoonsgegevens worden verzameld?
Via het Platform verzamelen wij gegevens die noodzakelijk zijn om onze
E-mobility diensten aan te bieden. Indien u zich aanmeldt op https://electric.q8.be verzamelen wij
bij de registratie en gedurende het gebruik van het platform en de
applicatie bepaalde persoonlijk identificeerbare informatie over u
('persoonsgegevens'), met name
(i) identificatie- en contactgegevens (m.i.v. naam, telefoonnummer,
e-mailadres, adres evenals gebruikelijke gegevens over beroep en
beroepsactiviteit)
(ii) consumptiegegevens,
(iii) financiële gegevens,
(iv) transactiegegevens (van uw werknemers) (m.i.v. laadsessiegegevens:
laadpasnummer, start- en stoptijden, elektriciteitsverbruik, laadpunt ID,
locatie van het gebruikte laadpunt),
(v) log-in gegevens: e-mail adres en paswoord en
(vi) locatiegegevens.
Verder in dit Addendum Gegevensverwerking kan u meer gedetailleerde
informatie over deze verwerking(en) terugvinden.
Indien u gebruik maakt van de Q8 electric App kan uw huidige locatie op uw
toestel verwerkt worden om bepaalde aspecten van de Q8 electric Diensten
alsook functionaliteiten van de Q8 electric App aan te bieden zoals
uiteengezet in de Algemene Voorwaarden. U kan de locatiefunctionaliteit
gemakkelijk inschakelen door de machtigingen van de Q8 electric App aan te
passen via de instellingen van uw toestel.
Informatie voor Deelnemer zonder/met vennootschap met
rechtspersoonlijkheid, de vertegenwoordigers van de Deelnemer,
kaarthouders en consumenten
Niet-persoonsgebonden gegevens die automatisch verzameld worden
Wanneer u onze Website/Platform bezoekt, kunnen wij ook informatie
verzamelen die niet als persoonlijk kan worden geïdentificeerd,
waaronder, maar niet beperkt tot het type van uw internetbrowser en
computerbesturingssysteem; domeinnaam van de website die u voordien hebt
bezocht; het aantal bezoeken, de gemiddelde tijd die u er doorbracht en de
pagina's die u hebt bekeken. Wij kunnen deze informatie gebruiken en binnen
de Kuwait Petroleum Groep verspreiden om het gebruiken van onze websites te
analyseren en om de inhoud ervan te verbeteren.
Op welke rechtsgrond en voor welke doeleinden kunnen we deze
persoonsgegevens gebruiken?
Uw persoonsgegevens zullen verwerkt worden wanneer (rechtsgrond):
· U ons uw vrije, specifieke, geïnformeerde en ondubbelzinnige
wilsuiting hebt gegeven omtrent uw wensen.
· Wij de diensten die u hebt aangevraagd aanbieden (noodzaak voor
uitvoering overeenkomst).
· De verwerking is nodig om onze gerechtvaardigde belangen te
behartigen, meer bepaald: de economische, commerciële en
financiële belangen, bedrijfscontinuïteit, veiligheid en
confidentialiteit van klanteninformatie en producten en de veiligheid van
digitale en fysieke infrastructuren.
· De verwerking kan nodig zijn om te voldoen aan wettelijke
verplichtingen, rustende op KPB als gevolg van bepaalde wetgeving.
Hieronder kan u meer informatie vinden met betrekking tot de
persoonsgegevens die wij verwerken en de verwerkingsdoeleinden waarvoor deze persoonsgegevens verwerkt
worden:
· Wanneer u gebruik maakt van het Platform verzamelen wij volgende
gegevens:
(i) identificatie- en contactgegevens (m.i.v. naam, telefoonnummer,
e-mailadres, adres evenals gebruikelijke gegevens over beroep en
beroepsactiviteit)
(ii) consumptiegegevens,
(iii) financiële gegevens,
(iv) transactiegegevens (van uw werknemers) (m.i.v. laadsessiegegevens:
laadpasnummer, start- en stoptijden, elektriciteitsverbruik, laadpunt ID,
locatie van het gebruikte laadpunt) en
(v) log-in gegevens: e-mail adres en paswoord.
Deze gegevens worden verzameld om u
(i) een overzichtelijke weergave te tonen van al uw transacties
(ii) toe te laten om van het Platform gebruik te maken
(iii) te helpen met eventuele vragen/klachten die u via het Platform heeft
ingediend. Wanneer u inlogt als deelnemer met vennootschap met
rechtspersoonlijkheid of vertegenwoordiger van de Deelnemer zal u ook de
mogelijkheid hebben om extra accounts toe te voegen voor uw werknemers
· Bij registratie in de Q8 electric App verzamelen we de volgende
gegevens: naam, e-mailadres, kaartnummer, thuisadres en financiële
gegevens (enkel voor B2C). Deze persoonsgegevens worden gebruikt voor de volgende verwerkingsdoeleinden:
(i) contracteren met u als klant,
(ii) het aanbieden van de diensten binnen de Q8 electric Dienst,
(iii) facturatie en betalingsafhandeling van de oplaadsessie(s),
(iv) fraude en misbruik voorkomen en tegengaan
(v) het verbeteren van onze diensten en producten.
· Indien u een oplaadpunt bij ons registreert (enkel B2B), worden
naam, e-mailadres, adres, gegevens over waar het oplaadpunt wordt
geïnstalleerd en financiële gegevens verzameld door Q8. Deze
gegevens worden verwerkt in het kader van het gebruik van uw
laadpunt en met betrekking tot de uitvoering van de door u gevraagde
dienst.
· Indien u een laadinfrastructuur bij ons aankoopt, worden naam,
e-mailadres, adres, installatiegegevens over deze laadinfrastructuur en
financiële gegevens verzameld door Q8. Deze gegevens
worden verwerkt in het kader van de verkoop, installatie en gebruik van
de laadinfrastructuur en
met betrekking tot de uitvoering van de door u gevraagde dienst.
· Indien u een oplaadpunt gebruikt met de Q8 electric Kaart, worden uw
persoonsgegevens met betrekking tot dit gebruik door ons verzameld. Deze
gegevens omvatten: het laadpasnummer, het bedrijf dat de laadpaal
exploiteert, locatiegegevens en details over de laadsessie (laadpasnummer,
start- en stoptijden, elektriciteitsverbruik, laadpunt ID, locatie van het
gebruikte laadpunt). KPB gebruikt deze gegevens voor facturatie en
betalingsafhandeling van de oplaadsessie(s). Daarnaast zal u de
mogelijkheid hebben om via e-mail of sms op de hoogte gehouden te worden
omtrent het verloop van uw laadsessie.
· Indien u een bedrijfswagen heeft, verzamelen wij gegevens die nodig
zijn om een oplaadpunt te leveren en te installeren en u een oplaadkaart of
een gecombineerde oplaadkaart te geven (in het geval van een gecombineerde
brandstof / elektrische kaart). Deze gegevens worden gebruikt om uw
energiekosten inzake 'thuisladen' te vergoeden, alsook om u te informeren
over uw verbruik en het gebruik van uw privaat/publiek oplaadpunt.
· Het is de verantwoordelijkheid van de Deelnemer om ervoor te zorgen
dat hij alle voorafgaande, individuele en nodige toestemmingen,
goedkeuringen en machtigingen ontvangen heeft van vertegenwoordigers van de
Deelnemer en Kaarthouders en dat hij deze personen geïnformeerd heeft
om dergelijke verwerking van persoonsgegevens door KPB mogelijk te maken
overeenkomstig deze bepaling. De Deelnemer zal KPB vrijwaren tegen,
behoeden en vergoeden voor alle verliezen die voortvloeien uit of verband
houden met het verzuim van de Deelnemer om alle individuele en nodige
toestemmingen en goedkeuringen te verkrijgen.
· Indien u gebruik maakt van de Q8 electric App zullen volgende
persoonsgegevens worden verwerkt:
(i) identificatie- en contactgegevens (m.i.v. naam, telefoonnummer,
e-mailadres, adres evenals gebruikelijke gegevens over beroep en
beroepsactiviteit)
(ii) consumptiegegevens,
(iii) financiële gegevens,
(iv) transactiegegevens (van uw werknemers) (m.i.v. laadsessiegegevens:
laadpasnummer, start- en stoptijden, elektriciteitsverbruik, laadpunt ID,
locatie van het gebruikte laadpunt),
(v) log-in gegevens: e-mail adres en paswoord.
Deze persoonsgegevens worden verwerkt voor de volgende doeleinden:
(i) contracteren met u als klant
(ii) het aanbieden van de diensten binnen de Q8 electric Dienst aan
deelnemers en kaarthouders
(iii) administratieve ondersteuning door middel van terugbetaling van
onkostennota's
(iv) fraude en misbruik voorkomen en tegengaan
(v) facturatie
(vi) het verbeteren van onze diensten en producten
Bij gebruik van de Q8 electric App kan uw huidige locatie op uw toestel
verwerkt worden (indien u dit inschakelt) om bepaalde functionaliteiten van
de Q8 electric App aan te bieden zoals uiteengezet in de Algemene
Voorwaarden. De locatie wordt enkel verwerkt op het apparaat van de
gebruiker om diens locatie op een kaart te tonen en om nabijgelegen
laadstations. Deze locatiegegevens worden in geen enkele database
opgeslagen. Uw locatiegegevens kunnen gebruikt worden voor volgende doeleinden:
(i) het identificeren van een laadpaal en het activeren van een laadsessie
in de Q8 electric App
(ii) facturatie (naam van het laadpunt zal vermeld staan op de facturatie)
(iii) rapportering van een defecte laadpaal via het contactformulier
(iv) het aanbieden van een navigatiefunctionaliteit (charge point finder).
U kan de locatiefunctionaliteit gemakkelijk inschakelen door de
machtigingen van de Q8 electric App in de instellingen van uw telefoon te
wijzigingen.
Daarnaast kunnen uw persoonsgegevens ook verwerkt worden om:
- U bijstand te verlenen bij eventuele klachten en/of opmerkingen;
- Online enquêtes uit te voeren, zodat wij de wensen en profielen van
onder klanten beter kunnen verstaan;
- Uw bedrijfsbehoeften beter te verstaan, alsook het verbeteren van onze
producten en diensten;
- Statistische en archiveringsdoeleinden;
Aan wie kunnen wij uw persoonsgegevens bezorgen?
Delen binnen de groep
Als onderdeel van de verwerkingsactiviteiten voor de bovengenoemde
doeleinden, kunnen de verzamelde persoonsgegevens worden overgedragen aan
andere ondernemingen binnen de Kuwait Petroleum groep. Dergelijke
overdrachten worden gedekt door een intragroepovereenkomst die specifieke
contractuele bescherming biedt om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens
een passend en consistent beschermingsniveau krijgen, ongeacht waar deze
wordt overgedragen binnen de Kuwait Petroleum Groep.
Derde partijen
In het kader van de dienstverlening door KPB via de Q8 electric App en het
Platform kunnen uw gegevens worden gedeeld met/verwerkt door:
- Softwareleveranciers
- Platform leveranciers
- Onze leverancier van de laadkaarten die ook instaat voor het versturen
van de kaarten naar het leveringsadres van uw keuze
- Klantendienst
- Navigatie serviceprovider
- Laadinfrastructuur installateurs
KPB kan de persoonsgegevens van Deelnemers, vertegenwoordigers van de
Deelnemer en Kaarthouders daarnaast ook delen met:
(i) overheden of andere derden na het verzoek van een overheid, wanneer dat
wettelijk verplicht is, of wanneer dat nodig is om personen te
identificeren, te contacteren of gerechtelijke procedures tegen hen in te
leiden,
(ii) derden aan wie KPB haar business of activa geheel of deels zou kunnen
verkopen of overdragen waarna vertegenwoordigers van de Deelnemer en
Kaarthouders de derde zullen kunnen contacteren voor vragen over de
verwerking van hun gegevens;
(iii) derden die opslagdiensten en platformdiensten verlenen;
(iv) dienstverleners die IT-ondersteuning bieden; en
(v) derden die administratieve diensten en communicatiediensten verstrekken
of de transacties beheren voor rekening van KPB met inbegrip van
dienstverleners met betrekking tot (elektronische) facturatie en/of, al
naargelang van het geval, die de gegevens verzamelen en/of verwerken op
instructie van KPB voor de hierboven vermelde doeleinden alsook
(vi) gerechtsdeurwaarders en/of advocaten.
KPB zorgt ervoor dat deze ontvangers enkel toegang krijgen tot
persoonsgegevens die relevant, adequaat en noodzakelijk zijn voor de
verwerking.
KPB kan ook dergelijke gegevens met derden delen in het kader van een
verkoop van (een deel van) zijn activiteit, de overdracht van een zaak of
in gelijkaardige omstandigheden met gerechtelijke of andere bevoegde
autoriteiten op verzoek.
Internationale doorgiftes
KPB zal in principe enkel persoonsgegevens doorsturen naar landen binnen de
EER of naar landen buiten de EER die onder een adequaatheidbeslissing van
de Europese Commissie vallen. In andere gevallen zorgt KPB voor passende
maatregelen voor de internationale doorgifte, waaronder doch niet beperkt
tot modelcontractbepalingen of andere passende mechanismen (naar gelang de
situatie) conform de GDPR vereisten teneinde een adequate bescherming te
garanderen. Voor meer informatie over de passende maatregelen die van
toepassing zijn, gelieve ons te contacteren via de contactgegevens die
onderaan dit addendum vermeld worden.
Links naar andere websites
Het Platform en de Q8 electric App kunnen links bevatten naar andere
websites die niet in handen, beheerd of onderhouden worden door Q8. Wij
kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor het privacybeleid van
andere websites, noch voor de uitvoering van dit beleid, zelfs indien:
- U toegang hebt verkregen tot de website van derde partij via een link op
het Platform en de Q8 electric App, of
- U naar het Platform en de Q8 electric App werd doorverwezen via een link
op de website van de derde partij.
Wij raden u aan om het privacybeleid van elke website die u bezoekt na te
lezen en de eigenaar of operator te contacteren indien u hierover vragen of
opmerkingen hebt.
Hoe lang houden wij uw persoonsgegevens bij?
Uw persoonsgegevens zullen worden bijgehouden zolang u actief Q8 electric
klant blijft. Daarna bewaren wij uw gegevens voor archiverings- en
fraudedetectie doeleinden met een maximum van 5 jaar. Transactiegegevens
worden slechts 1 jaar bijgehouden.
Welke rechten bezit u met betrekking tot uw persoonsgegevens?
Onder de gegevensbeschermingswetgeving beschikt u, onder bepaalde
voorwaarden, over het recht op toegang tot uw persoonsgegevens, alsook het
recht op verbetering, aanvulling en/of verwijdering van foutieve gegevens
en om, indien van toepassing, uw gegeven toestemming in te trekken.
U heeft de mogelijkheid om via het Platform en de Q8 electric App zelf een
aantal gegevens van uw account te wijzigen indien gewenst.
Indien u één of meerdere rechten wenst uit te oefenen en u kan
dit niet zelf via het Platform of de Q8 electric App, gelieve ons hiervan
op de hoogte te stellen via het e-mailadres [email protected]. Wij zullen dan
voldoende inspanningen leveren om de volgende nodige stappen te ondernemen,
waaronder bijvoorbeeld:
- U een kopie geven van de gegevens die u ons hebt bezorgd;
- Het bijwerken van onjuistheden in de gegevens die wij bezitten;
- Verwijdering van gegevens waarvoor wij niet langer een rechtsgrond hebben
om te gebruiken.
Daarnaast heeft u in bepaalde gevallen het recht om u te verzetten tegen
het gebruik en de verwerking van uw persoonsgegevens. U kan ons ook steeds
vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken, bijvoorbeeld
tijdens het onderzoeken van een klacht.
Bovendien heeft u ook het recht om zich te verzetten tegen elke verwerking,
inclusief profilering, gesteund op het gerechtvaardigd belang als
juridische basis, tenzij onze redenen om deze verwerking uit te voeren
zwaarder wegen dan enig nadeel van uw rechten en vrijheden.
Uw uitoefening van deze rechten is onderworpen aan een aantal beperkingen,
bijvoorbeeld teneinde het algemeen belang te beschermen (bv. Preventie of
detectie van fraude). Indien u één van deze rechten uitoefent,
zullen wij uw aanspraak nagaan en indien mogelijk antwoorden binnen een
maand. We kunnen een billijke vergoeding vragen voor "herhaalde verzoeken",
"duidelijk ongegronde of buitensporige verzoeken" of "bijkomende kopies"
Indien u niet tevreden bent met ons gebruik van uw persoonsgegevens of u
bent het niet eens met ons antwoord op de uitoefening van één van
bovenstaande rechten, heeft u het recht een klacht in te dienen bij uw
Gegevensbeschermingsautoriteit.
KPB:
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
+32 (0)2 274 48 00
+32 (0)2 274 48 35
[email protected]
Binnen de wettelijke grenzen beschikt u ook over het recht om uw
persoonsgegevens over de dragen naar een andere organisatie
(gegevensportabiliteit).
Aanpassingen
We behouden het recht om dit beleid aan te passen, indien nodig, om
bijvoorbeeld veranderingen in de wetgeving, regelgeving, nieuwe praktijken
en procedures of vereisten die door de toezichthoudende overheid zijn
opgelegd, na te leven. De meest recente versie is altijd beschikbaar via
deze link. Dit Addendum Gegevensverwerking is laatste gewijzigd op 11
januari 2022. Wij verzekeren dat wij u op de hoogte zullen brengen van
belangrijke veranderingen in het beleid.
Waar u terecht kan voor verdere vragen of opmerkingen.
Indien u vragen heeft of u wenst graag meer informatie, kan u een e-mail
zenden naar [email protected].
U kan ook een brief zenden naar het onderstaande adres:
Kuwait Petroleum (Belgium) NV
Ter attentie van Data Protection Officer
Brusselstraat 59, bus 1
2018 ANTWERPEN